Jak walczyć z objawami depresji? Co jest najbardziej pomocne w takim stanie? Co można zrobić?

Depresja w ciągu paru ostatnich lat zyskała górnolotne miano przypadłości cywilizacyjnej. Niestety, mimo iż widzimy zauważamy ekspansję tego przykrego schorzenia, sporo ludzi dotkniętych ta chorobą nie zdaje sobie sprawy z jej potęgi. Nawet jeżeli u danej osoby wystąpią objawy, do których należą: apatia, bezsenność, wahania nastrojów, niespodziewane napady gniewu, a także brak chęci do życia; często są one ignorowane. Tymczasem, depresja, nawet depresja sezonowa jest niezwykle niebezpieczną chorobą, której nie powinno się lekceważyć.
depresja
Author: Holly Lay
Source: http://www.flickr.com
Rzecz jasna, podejrzewając u siebie depresję, dobrym krokiem będzie udanie się do specjalisty. Jednakże wielu cierpiących nie jest w stanie głośno mówić o swoich przypadłościach, dlatego dzisiaj omówimy parę możliwych sposobów walki z depresją. Na początek ruch na świeżym powietrzu. Medyczne korzyści wynikające z częstego ruchu są prawdopodobnie znane wielu ludziom. Porządny wycisk na siłowni, zacięty mecz na boisku, a także regularne uprawianie joggingu może mieć pozytywny wpływ na nasze samopoczucie jak i samoocenę. Wysiłek fizyczny stymuluje wytwarzanie endorfin, słynnych hormonów szczęścia, które pomogą nam w walce z depresją.

Zrób wszystko by mieć czas na relaks! – żaden nałóg (terapie antynikotynowe wrocław) jest czymś niewskazanym, tak samo jest w przypadku pracoholizmu. Spędzanie całych dni w pracy jest niezwykle męczące, a nadmierny wysiłek w pracy może jedynie pogorszyć nasz stan. Właśnie z tego powodu, dwudniowy wyjazd na łono natury, albo normalne leżenie w promieniach słońca będzie o wiele bardziej pomocne, aniżeli wykonywanie kolejnego zlecenia w pracy.



lampa antydepresyjna
Author: Tracy Hunter
Source: http://www.flickr.com
Pamiętaj o zdrowym odżywianiu – zdrowa dieta jest niezwykle istotne dla naszego organizmu. Spożywanie odpowiednich pokarmów ma bardzo duży wpływ tak na naszą psychikę, jak i zdrowie fizyczne. Na naszą uwagę zasługuje na pewno witamina B12, a także tłuszcze omega-3. Te substancje są w stanie obniżyć występujące w depresji wahania nastroju. Warto też korzystać z innych pomocy, jak lampa depresja, która bardzo dobrze oddziałowuje na nasz nastrój. Mówiąc w skrócie: istnieje wiele alternatywnych metod na walkę z tą przebiegłą choroba. Należy jednak mieć na uwadze to, iż sporo zależy od stopnia zaawansowania takiej dolegliwości. Jeśli naturalne metody nie pomogą, dobrze jest przełamać niepotrzebną awersję i udać się na wizytę do odpowiedniego lekarza.