Najważniejsze zadania gazetek promocyjnych w promowaniu oferty marketów i sieci handlowych

  • Posted on: 11 July 2018
  • By: addmean
Raptem kilkanaście lat temu w Polsce pojawiły się pierwsze sieci handlowe. Oprócz rewolucji w samym handlu przyniosły również inną, choć znacznie mniej widoczną rewolucję na rynku reklamowym. Razem z nimi zaczęły się bowiem pojawiać promocyjne gazetki, będące całkowicie nowym w naszym kraju sposobem promocji. Jak pokazują ostatnie lata, doskonale zostały one przyjęte w całym kraju, świetnie to zresztą widać na klatkach schodowych w blokach, gdzie praktycznie codziennie uzupełniane są nowe z następnych sklepów. I jak tylko zostaną dostarczone, to znikają od razu, bo klienci bardzo lubią z nich korzystać.

materiały promocyjne
Author: Jean-Etienne Minh-Duy Poirrier
Source: http://www.flickr.com
Ocenia się, że dużo więcej niż połowa konsumentów przynajmniej raz na miesiąc styka się z jakąś gazetką promocyjną, i spory odsetek tej grupy decyduje się po jej przejrzeniu na zakupy w danym sklepie. Będzie to potwierdzało niezwykle dużą skuteczność gazetek reklamowych, które są bezsprzecznie jednym z najlepszych reklamowych produktów stosowanych z dużym powodzeniem we współczesnym handlu.

Reklamowe gazetki wydawane są przeważnie przez największe sieci sklepów, markety i sklepy budowlane, lecz coraz częściej próbują tego rodzaju promocji również lokalni właściciele sklepów. Ogromną zaletą takich gazetek jest możliwość zaprezentowania szerokiej gamy oferowanych produktów. Na przykład gazetki tesco mają przeważnie promowane towary z kilkunastu różnych kategorii, przykładowo takich jak wędliny, słodycze czy napoje.



Są również wydawane gazetki tematyczne, z ofertą określonej grupy towarów, i do takich zaliczyć można gazetki świąteczne, ogrodowe czy związane ze świętami wielkanocnymi. Z kolei saturn gazetka promocyjna informować będzie klientów o obecnych promocjach na sprzęt AGD, RTV albo komputerowy. Bardzo ważną zaletą gazetek promocyjnych jest przekazywanie informacji klientów o promocjach oraz przecenach. Najczęściej wygląda to tak, że obok zdjęcia produktu umieszcza się starą, wysoką cenę, a obok dużo większą czcionką nową, przeważnie dużo niższą.