Najważniejsze zadania gazetek promocyjnych w promowaniu oferty marketów i sieci handlowych

  • Posted on: 2 February 2018
  • By: addmean
Raptem kilkanaście lat temu w Polsce pojawiły się pierwsze sieci handlowe. Oprócz rewolucji w samym handlu przyniosły również inną, choć znacznie mniej widoczną rewolucję na rynku reklamowym. Razem z nimi zaczęły się bowiem pojawiać promocyjne gazetki, będące całkowicie nowym w naszym kraju sposobem promocji. Jak pokazują ostatnie lata, doskonale zostały one przyjęte w całym kraju, świetnie to zresztą widać na klatkach schodowych w blokach, gdzie praktycznie codziennie uzupełniane są nowe z następnych sklepów. I jak tylko zostaną dostarczone, to znikają od razu, bo klienci bardzo lubią z nich korzystać.


materiały promocyjne
Author: Jean-Etienne Minh-Duy Poirrier
Source: http://www.flickr.com
Ocenia się, że dużo więcej niż połowa konsumentów przynajmniej raz na miesiąc styka się z jakąś gazetką promocyjną, i spory odsetek tej grupy decyduje się po jej przejrzeniu na zakupy w danym sklepie. Będzie to potwierdzało niezwykle dużą skuteczność gazetek reklamowych, które są bezsprzecznie jednym z najlepszych reklamowych produktów stosowanych z dużym powodzeniem we współczesnym handlu.

Reklamowe gazetki wydawane są przeważnie przez największe sieci sklepów, markety i sklepy budowlane, lecz coraz częściej próbują tego rodzaju promocji również lokalni właściciele sklepów. Ogromną zaletą takich gazetek jest możliwość zaprezentowania szerokiej gamy oferowanych produktów. Na przykład gazetki tesco (promojedzenie.pl/sklep/tesco) mają przeważnie promowane towary z kilkunastu różnych kategorii, przykładowo takich jak wędliny, słodycze czy napoje.


Są również wydawane gazetki tematyczne, z ofertą określonej grupy towarów, i do takich zaliczyć można gazetki świąteczne, ogrodowe czy związane ze świętami wielkanocnymi. Z kolei saturn gazetka promocyjna (www.promojedzenie.pl/) informować będzie klientów o obecnych promocjach na sprzęt AGD, RTV albo komputerowy. Bardzo ważną zaletą gazetek promocyjnych jest przekazywanie informacji klientów o promocjach oraz przecenach. Najczęściej wygląda to tak, że obok zdjęcia produktu umieszcza się starą, wysoką cenę, a obok dużo większą czcionką nową, przeważnie dużo niższą.