Czym jest reklama outdoorowa?

Reklama zewnętrzna, częstokroć przyjmująca postać wielkich billboardów, jest głównym sposobem zastosowania wizualnej reklamy w przestrzeni miejskiej. Kontakt z tego typu reklamowymi treściami jest w większości wypadków krótki (chociaż jednocześnie powtarzalny, np. billboardy stoją w tych samych miejscach), zatem planuje się je w ten sposób, aby zawierały sporo elementów graficznych oraz minimalną ilość tekstu.


Pokój w mieszkaniu
Author: Timothy Vollmer
Source: http://www.flickr.com


Dzięki skupieniu wizualizacji na fragmentach plastycznych konsument spostrzegający takową reklamę jest w stanie zarejestrować ją i w przyszłości rozpoznawać w ułamku sekundy nie zastanawiając się co to jest, lecz jedynie pod warunkiem, że konkretna reklama (exact.net.pl) przykuje jego baczność na tyle długo, ażeby nawet w sposób pobieżny się z nią zapoznał.


artykuł
Author: Cramo
Source: Cramo




Nieraz reklamodawcy w tym celu stosują przekazy kontrowersyjne czy też formułują przekaz reklamowy w sposób budzący w odbiorcach ekstremalne emocje, co zazwyczaj wystarcza do tego, ażeby został on spostrzeżony wśród innych reklam. Warto jednak mieć na uwadze, że reklama wizualna w niezwykle łatwy sposób może przekroczyć granicę dobrego smaku, zaś kiedy do tego dojdzie, reklama (nie czekaj!) będzie działać odwrotnie, niż zakładano. Do na ogół wykorzystywanych nośników wizualnej reklamy zewnętrznej należą: pylony, siatki reklamowe.


Z kolei wewnętrzna reklama wizualna ma nieco inną specyfikę aniżeli reklama zewnętrzna – z racji miejsca wykorzystania powinna być z pewnością bardziej informacyjna niż reklama outdoorowa. Na ogół konsumenci mający kontakt z reklamą wewnętrzną mają wiele czasu na zapoznanie się z przekazem konkretnego przekazu reklamowego.