Myślisz nad projektem gazetki promocyjnej? Dzięki kilku cennym sugestiom pójdzie ci dużo prościej

Każdy właściciel firmy bądź sklepu, który ma do zaproponowania klientom swój asortyment, musi pomyśleć nad gazetką promocyjną. Duża konkurencja sprawia, że ciężko jest się odróżnić na rynku, dlatego trzeba opracować interesujące materiały promocyjne, na które potencjalni klienci chętnie zwrócą uwagę. Jak się do tego wziąć?
Niewątpliwie potrzebne są fotografie proponowanych produktów. Specjalizujesz się w małej architekturze ogrodowej? Powinieneś zrobić fotografie altan, oczek wodnych i płotków, które robisz. Fotografie powinny być najlepszej jakości, tak by wyraźne były wszystkie detale i nie okazało się, że produkt z gazetki dużo odbiega od tego, jaki stoi w swoim zakładzie. Następna kwestia to sam projekt materiału reklamowego. Gazetki promocyjne powinny być profesjonalnie zaprojektowane, aby klient mógł szybko rozeznać się, co i w jakiej cenie może zakupić. Cena ma być zaakcentowana, gdyż to ona w głównej mierze wpływa decyzję zakupową. Zewnętrzna strona gazetki nie może się obyć bez nazwy oraz loga marki. Podobnie jak cenę, te elementy także warto jest należycie wyróżnić, aby nie umknęły uwadze odbiorcy mogli je zauważyć. Warto jest też zaznaczyć adresy sklepów, w których kupimy przedstawione w gazetce artykuły. Czasem bowiem asortyment dostępny jest wyłącznie w jednym, konkretnym miejscu, a konsumenci nie lubią się zawodzić.



Gazetki promocyjne powinny być drukowane wysokiej jakości tuszem na sprawdzonym papierze. Jeśli wybierzemy najtańsze materiały, prawdopodobnie nie zdobędziemy oczekiwanej liczby klientów. Odbiorcy coraz częściej mają na uwadze takie detale, tym bardziej, że każdego dnia otrzymują wiele gazetek i widzą, której firmie faktycznie zależy na pozytywnym odbiorze. Kiepski papier może nadać się do skrzynki pocztowej, ale jeśli gazetka zostanie zostawiona w furtce, będzie się nadawać tylko do kosza. Przez to firma pożegna się z kolejnym klientem, który mógłby się zaciekawić jej ofertą. Jeżeli zatem zamierzasz zaprojektować materiały promocyjne, już wiesz, na co zwrócić uwagę, by gazetka przyciągała oczy i była dobrze odebrana przez zainteresowanych nią klientów. Zastosuj się do wspomnianych wskazówek a osiągniesz pożądany efekt.