Sam billboard to nie wszystko. Potrzebna jest jeszcze konkretna wiedza, ażeby go dobrze zaprezentować

Jaki billboard sprawi, że reklama będzie działać? W jaki sposób zrobić taki typ billboardu, który będzie gwarantował dużą skuteczność? Mnóstwo osób, które zajmują się projektowaniem przekazów reklamowych zewnętrznych za najistotniejsze uważa sprzyjanie gustom, kreatywnością czy interesującą oprawą, w międzyczasie jednak zapominając o najważniejszym zadaniu billboardu, czyli, żeby dokonać sprzedaży, powinno się umieć przyciągnąć wzrok, przekaz reklamowy musi zapisać się w pamięci. Tak działa najlepiej zaprojektowany billboard.


biollboard
Author: Mike Linksvayer
Source: http://www.flickr.com
Nie zapominajmy więc, że konieczna jest partykularna wiedza z zakresu percepcji, czyli tego, jak spostrzegamy, a jednocześnie o tym, w jakim miejscu konkretna reklama musi zostać zamieszczona - więcej informacji. Zauważenie reklamy umieszczonej na zewnątrz ma w sumie charakter dynamiczny. Klient jest w ruchu, więc - zobacz - działają na jego postrzeganie prawa dotyczące obiektów przyciągających wzrok. Taka więc percepcja rządzi się specyficznymi prawidłowościami, zgoła odmiennymi niż na przykład percepcja reklamy w prasie. Powinniśmy również pamiętać, że spora część billboardów założona musi być pod kątem, co znacząco zakłóca odbiór przekazu reklamowego.

Istotne więc, by dobrać właściwe rozmiary czcionek i rozmiarów obiektów. Najważniejszym błędem w tego rodzaju reklamie są między innymi zbyt małe kontrasty. Litery w ruchu więc mogą zlewać się z tłem, więc przekaz staje się nieczytelny. Odmienne, bardzo istotne zasady kontrastu w tego typu reklamie to bez wątpienia pora roku o obiekty, które znajdują się za billboardem - zobacz billboardy. Musimy mieć na uwadze, że potencjalny klient, który
billboard
Author: FaceMePLS
Source: http://www.flickr.com
zleca nam wykonanie tego typu reklamy chce, żeby pozostała ona zauważona nie tylko rano i po południu, ale również po zmroku. Nawet, gdy taka reklama będzie oświetlona to przecież pozostają miejsca mniej widoczne.


Wymyślając więc przekaz reklamowy na jesień i zimę nie zapominajmy, by właściwie współgrała ona z tłem. Ponadto, projektowanie reklamy na wiosnę i lato też ma pewne wymogi, tego typu reklama powinna być doskonale dostrzegalna w mocnym słońcu. Stosujmy się więc do tych wytycznych, bo billboard zapewnia mnóstwo możliwości, warto więc je spożytkować.