W jaki sposób odpowiednio się przygotować do jazdy na nartach, żeby nie skończyło się to przykrą kontuzją.

Zima to okres, kiedy wszystkie znane i mniej znane ośrodki narciarskie zapełniają się tłumami spragnionych białego szaleństwa urlopowiczów. Przepiękne góry, coraz lepiej prezentująca się baza wyciągów narciarskich i wypożyczalni nart powodują, że wiele osób nie będzie sobie wyobrażać zimowego okresu inaczej, niż na narciarskich stokach. W praktyce do typowej jazdy nawet nie trzeba posiadać własnego sprzętu, powinien wystarczyć posiadanie dobrej zimowej kurtki i spodni narciarskich.
biuro
Author: fabianpimminger
Source: http://www.flickr.com
Całą resztę, czyli kijki, buty i narty można pożyczyć albo w jednej z wielu wypożyczalni, albo od znajomej osoby, która także pasjonuje się narciarstwem. Mieszkający na południu w zasadzie nie powinni mieć problemów z wyszukaniem jakiegoś wyciągu niedaleko domu, z innych części kraju musi się trochę dalej dojechać, ale szaleństwa na śniegu na pewno to zrekompensuje (ekstra źródła). Jednak udając się nawet na jednodniowy wyjazd na narty pamiętać należy o tym, że jest to sport dość kontuzjogenny i oprócz załatwienia nart powinno się też zadbać o właściwą kondycję.




Statystyki po zimowych feriach niestety nie są optymistyczne.

Mamy dla Ciebie kolejny link (https://www.zawodtyper.pl/) - tam znajdziesz masę interesujących artykułów oraz treści. Nie czekaj tylko klikaj!

Co roku na narciarskich stokach dochodzi do licznych urazów, złamań i kontuzji. Wiele z nich będzie wynikać z nieostrożności, brawury czy zwyczajnie nieszczęśliwego splotu wypadków, lecz niektóre są spowodowane jedynie złym przygotowaniem fizycznym. Narciarstwo to wymagający sport, bardzo silnie pracują przy nim kręgosłup i nogi. Jeżeli ktoś przez wiele miesięcy siedzi
narty
Author: boogy_man
Source: www.sxc.hu
na krześle po kilka godzin dziennie, nie ćwiczy żadnych sportów i nagle wybiera się na kilkunastodniowe ferie, to bardzo ryzykuje jakąś poważną kontuzją.
Więcej: .
Specjaliści zalecają, żeby przed sezonem narciarskim odpowiednio wzmocnić mięśnie, najlepiej systematycznymi wizytami na jakiejś siłowni. Warto mieć to na uwadze nie kilka dni przed wyjazdem, lecz co najmniej parę miesięcy wcześniej, tak żeby mięśnie mogły się odpowiednio wzmocnić. Jeżeli się będzie o tym pamiętać, to narty góry będą miłym wspomnieniem, a nie rozczarowaniem z powodu naderwanego kolana.