Rozprowadzanie gazetek promocyjnych – jak zadbać o to, aby rzeczywiście dotarły do jak najszerszego grona osób?

Reklamowanie się sklepów lub producentów ma współcześnie ogromne znaczenie w czasie walki o klientów. Na szczęście, rynek oferuje sporo form reklamy, toteż każda firma może wybrać idealne dla siebie rozwiązanie. Jednym z nich są gazetki promocyjne. Dosyć ważny jest nie tylko stosowny projekt gazetki, w którym zawarte zostaną wszystkie najbardziej konkurencyjne elementy oferty, ale też sposób kolportowania.

Promocja
Source: flickr.com
Gazetka powinna dotrzeć do możliwie jak największej liczby osób, w przeciwnym wypadku nie będzie ona potrafiła zachęcić konsumentów do zakupów. Jak zadbać o to, by gazetka naprawdę trafiła w ręce możliwie jak największego grona klientów?



Gazetki na ogół wkładane są do skrzynek pocztowych. Jest to jeden ze sposobów, jaki gwarantuje, że mieszkańcy naprawdę zapoznają się z ich ofertą. Należy niemniej pamiętać, że obecnie coraz częściej dostęp do skrzynek, które znajdują się wewnątrz bloku nie jest bezproblemowy. Skrzynki na wszelkiego rodzaju ulotki i gazetki pojawiają się przed budynkami. W takim przypadku jednakże mniej osób decyduje się na ich przejrzenie, co należy mieć na uwadze. Dobrze jest określić zasięg, w jakim gazetka powinna być rozpowszechniana.

Czytaj też: okazje w sklepach budowlanych

gazetki promocyjne
Author: kuptotam.com.pl
Source: http://www.kuptotam.com.pl/
Przykładowo, w przypadku lokalnych sklepów z reguły jest to bliskie sąsiedztwo, gdyż osoby je zamieszkujące są w stanie odwiedzić sklep. Rozpowszechnianie gazetki poza sąsiedztwo wtedy mija się z celem. Inaczej jest w przypadku dużych sklepów, sieciówek, jakie funkcjonują w różnych częściach miasta. Określenie tego, gdzie gazetki muszą być kolportowane ma rzeczywiście duże znaczenie, gdyż wówczas łatwiej jest ustalić, jak dużą ilość gazetek przygotować i ile osób powinno zostać zatrudnionych do ich roznoszenia.
Gazetki są umieszczane najczęściej także przy wejściu do konkretnego sklepu. Z jakiego powodu? Głównie przez wzgląd na fakt, że tym sposobem konsumenci jeszcze przed zakupami mają możliwość zapoznania się z bieżącymi promocjami oraz przejrzenia gazetki promocyjnej --> Czasami zmieniają swoje decyzje bądź decydują się na kupienie produktów promocyjnych, jakich pierwotnie nie mieli w planach kupić.

Reasumując - sposób kolportowania gazetek promocyjnych ma wielkie znaczenie dla ich funkcjonalności, tym samym warto jest zastanowić się, jakim sposobem najlepiej dotrzeć do konsumentów.