Dzieje spotów reklamowych w skrócie

W obecnych czasach na rynku, praktycznie w każdym sektorze, panuje wielka konkurencja. Firmy aby zaciekawić swoim asortymentem potencjalnych odbiorców, muszą bardzo się napocić. W Polsce taka sytuacja ma miejsce dopiero od niedawna. Jednak Stany Zjednoczone, kolebka konsumpcjonizmu, już w połowie XX wieku zajmowały tym problemem.

Reżyser podczas pracy
Author: Hayden Irwin
Source: http://www.flickr.com
Dlatego też pojawiły się tam pierwsze agencje marketingowe. Na początku reklamy ukazywały się w gazetach oraz w radiu, były opracowywane przez najlepszych specjalistów. Lecz wraz z pojawieniem się telewizji, zaczęto realizować spoty reklamowe. To właśnie one miały najpotężniejszy wpływ na wybory ludzi w Stanach. Bazowały one na tzw. dżinglach, krótkich kompozycjach muzycznych, zazwyczaj śpiewanych i bardzo chwytliwych, które zachwalały dany produkt. Najpierw spoty reklamowe występowały w barwach biało-czarnych, gdyż mało rodzin miało telewizor kolorowy. Jednak zmieniło się to w latach 60-tych.



Obecnie, mimo popularności internetu, reklamy telewizyjne dalej są niezwykle istotne. Obecnie tego rodzaju produkcja filmów korporacyjnych zadedykowana jest jedynie dla większych marek, bowiem koszt jej jest niezwykle duży - goodcase.pl/produkcja-filmowa/filmy-korporacyjne/. Tylko czas antenowy, w rozróżnieniu od stacji, może być nie do pokrycia dla skromnych marek. Dodatkowo, przy kręceniu spotu, należy zaangażować bardzo dużo ludzi. Bowiem aktorzy to tylko ułamek, produkcja filmów korporacyjnych potrzebuje także pracowników technicznych.

Zostawiam tu mój odnośnik (produktypremium.com/kategoria-produktu/grille/gazowe/broil-king/) do następnej strony. Myślę, że zechcesz przeczytać ostatnie wpisy, jeżeli zaciekawiły Cię te zamieszczone na tej witrynie.

Dźwiękowcy, operatorzy, charakteryzacja i tak dalej - to wszystko jest szalenie kosztowne.

Z pomocą spotów telewizyjnych na przestrzeni kilkudziesięciu lat rozrósł się konsumpcjonizm. Ludzie nabywali produkty zalecane w telewizji, właściwie robią to do dzisiaj. Współcześnie żeby wyprodukować reklamę (link), niezbędne są spore nakłady finansowe, dlatego mogą sobie na nią pozwolić tylko najbogatsze marki.