Jak istotna jest w praktyce geometria rowerów?

Rama, 2 koła i coś, żeby energię rowerzysty zmienić w moc, która pcha rower do przodu - ta ogólna idea dwukołowego pojazdu nie zmieniła się od bardzo dawna. Jednak do tego typu podstaw w odniesieniu do tego, w jaki sposób jest skonstruowany rower oraz w jaki sposób zdecydować się na ten odpowiedni, należy dodać jeszcze parę faktów, które przyniosły ostatnie lata.


Pomimo wprowadzenia następnych elementów, które powiększają wydajność jazdy, rower górski nadal przypomina konstrukcje, jakie tworzyli inżynierowie pierwszych jednośladów.




transport
Source: http://environmental.kingspan.pl/


Dużo sposobów, które podsunęła logika już na początku rozwoju rowerów górskich okazała się tak wielofunkcyjna, że naprawdę trudno było ją zastąpić czymś odmiennym. Tego typu czynniki jak przykładowo pedały, siedzenie czy też właściwa geometria kół pozostały przecież nie zmienione.


Różne nowe trendy bardzo zmieniają przykładowo sferę kolarstwa profesjonalnego, lecz z punktu widzenia laika odnośnie jednośladów relatywnie niewiele skomplikowanych, niektóre rozwiązania są nadal nie zmodyfikowane. Niezależnie od tego, czy rower jest stworzony w 1993 czy 2017r., rekreacyjny nadal na pewno znajduje się pomiędzy dwiema wartościami takimi jak kąt rurki 73 st. oraz kąt wyprzedzenia widelca 71 stopni. Istotna jest tutaj geometria.

Jeśli wykorzystana w powyższym materiale narracja do Ciebie trafia, to zobacz tu stojak magazynowy inne tego typu porady - one dotyczą zbliżonej problematyki.

Mimo tego, że rama dwukołowego pojazdu to w rzeczywistości 2 trójkąty, to ich wzajemny układ i ich proporcje bardzo się zmieniają zależnie od choćby stosowania roweru. Jego rozmiar w w najwyższym stopniu standardowej szkole zawsze był określany w cm.




Takie ujednolicenie na różnorodnych rynkach wprowadzono dlatego, że dla przykładu w Stanach Zjednoczonych obywatele tego państwa nie znają zazwyczaj używanych w Europie jednostek miar.