Jakie korzyści daje wytwórcom zabawek certyfikacja ich produktów?

Wszyscy opiekunowie powinni być świadomi faktu, że nawet w czasie zabawy ze swymi zabawkami, dziecko, które na pierwszy rzut oka nie budzi jakichkolwiek zastrzeżeń jest narażone na zagrożenie.


Rzeczywiście niewiele potrzeba do nieszczęścia, ponieważ wystarczyłaby źle skręcona zabawka albo niedokładne wyszlifowana powierzchnia, z której jest wykonana, żeby doszło do jakiegokolwiek wypadku.




Z tego też powodu przed podarowaniem jej dziecku należy starannie obejrzeć zabawkę i sprawdzić jej jakości wytworzenia. Europejska dyrektywa zabawkowa 2009/48/WE dotyczy zabawek wprowadzanych na rynek, tak w obrębie UE, jak i w różnych krajach, które objęte są prawodawstwem. Dotyczy ona zarówno produktów, zabawek, jak również importerów spoza UE, którzy zamierzają wprowadzić swój asortyment na rynki europejskie. Dyrektywa określa wymagania bezpieczeństwa mające na celu zapobieżenie zagrożeniom dla dzieci. Dużo specjalistycznych firm zapewnia pomoc importerom oraz wytwórcom w kontroli poziomu ich wyrobów, a także wykonywaniu certyfikacji.


kot
Author: Mark Turnauckas
Source: http://www.flickr.com


Sam proces jest złożony z takich etapów jak przygotowanie dokumentacji protokołu, wprowadzenie do organizacji oraz systemu klasy, badanie i certyfikacja zabawek przez notyfikowaną jednostkę certyfikującą, a następnie przeprowadzanie audytów zgodności, których obowiązkiem jest kontrola tego, czy wszystkie wymagania przyjętych standardów są wciąż utrzymywane.

Masz jeszcze chwilę? Jeżeli tak, to zachęcamy Cię do następnej witryny, gdzie przygotowaliśmy atrakcyjne artykuły - wejdź w link aukcje monet.

Dowodem na to, że zabawka spełnia wszelkie wymogi dyrektywy zabawkowej i jej jakość nie budzi żadnych zastrzeżeń jest znak CE, który znajduje się na towarze. Niektóre przykłady przedmiotów, które powinny podlegać procesowi certyfikowania to samochody, lalki, tory wyścigowe, zabawki elektroniczne czy też plastikowe.




Certyfikacja wyrobów, którymi są zabawki, daje ich producentom dużo korzyści. Przede wszystkim mogą tworzyć oni zaufanie wśród swych odbiorców i redukują ryzyko odpowiedzialności.