Co trzeba sprawdzić przed zatrudnieniem odpowiedniego biura księgowego?

Prowadzenie księgowości jest niezwykle odpowiedzialnym zadaniem, z tego też powodu przedsiębiorcy powinni starannie sprawdzać czy biuro księgowe posiada właściwe doświadczenie i adekwatną wiedzę, aby oferować takiego typu usługi na wysokim poziomie.


Choć w świetle obowiązujących przepisów dla przykładu biuro rachunkowe może w praktyce prowadzić każdy, to jednak wszelkie zezwolenia, certyfikaty oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej to dokumenty, o jakich posiadanie trzeba spytać.


Materiały konstrukcyjne
Author: Ajay Suresh
Source: http://www.flickr.com


Aby móc otworzyć biuro rachunkowe dawniej, trzeba było posiadać certyfikat Ministerstwa Finansów, który potwierdzał możliwość usługowego prowadzenia wszystkich ksiąg rachunkowych, zwany też świadectwem kwalifikacyjnym. Jednak obecnie nie jest to już obowiązkowe. Pozostaje jednak kwestia tego, czy będziemy chcieli, żeby osoba, która go nie posiada, mogła zająć się naszymi finansami.




Trzeba posiadać świadomość tego, że tego typu certyfikat nigdy nie jest przedstawiany na całe biuro rachunkowe, ale imiennie. Kontaktując się zatem z jakąś osobą, która będzie prowadzić naszą księgowość, należy spytać o to, czy ma ona dyplom, czy ewentualnie kiedy był on wydany, co również będzie świadczyć o doświadczeniu oraz umiejętnościach księgowego. Warto ponadto dowiedzieć się czy biuro taxi bagażowe wrocław księgowe współdziała z osobami, które posiadają licencję doradców podatkowych, gdyż ich wiedza jest znacznie szersza od takiej, która jest konieczna do uzyskania wspomnianego certyfikatu. Ponadto wszyscy doradcy podatkowi powinni także mieć indywidualne ubezpieczenie.


Nim podejmiemy ostateczną decyzję o wyborze konkretnego biura, trzeba sprawdzić nie tylko to, czy ma ono ubezpieczenie od wydarzeń, które są objęte tradycyjną polisą, ale także odmienne działania, takie jak dla przykładu rozliczenie księgi przychodów i rozchodów, ZUS-u albo ubezpieczenie dokumentów.