Sen – o co należy przede wszystkim się zatroszczyć, żeby odpoczynek nocny był naprawdę jak najbardziej efektywny?

Sen jest zdecydowanie jedną z podstawowych potrzeb człowieka. Pozwala organizmowi się zregenerować. Warto więc zatroszczyć się o to, żeby odpoczynek nocny był możliwie jak najbardziej odprężający.
Pościel
Author: BEDS
Source: BEDS
Co najważniejsze, przed snem należy przewietrzyć sypialnie, nawet jeśli na dworze jest chłodno. To absolutna konieczność. Wietrzenie nie musi trwać długo, w tym czasie można wyjść do innego pomieszczenia, jeśli nie lubi się zimna. W dodatku, sypialni nie należy przegrzewać. Odpowiednia temperatura, jaka jest zalecana w czasie snu oscyluje w granicach 20 stopni Celsjusza. Należy zadbać także o komfortowe wyposażenie łóżka.

Jeżeli chcesz poznać więcej materiałów na prezentowany temat, to użyj źródła (www.poldannet.pl/pl/page/siatki-sportowe/do-siatkowki.html), na której znajdziesz pokrewne informacje - po prostu kliknij tu!

Bardzo dobrze sprawdza się wysokiej jakości pościel flanelowa nowe tekstylia, która gwarantuje komfort i jest łagodna dla skóry. Warto zainwestować również w specjalne narzuty młodzieżowe (-). Z jakiego powodu? Osłaniają one pościel na łóżku przez zabrudzeniem, w ten sposób na dłużej zachowuje ona świeżość.

To zagadnienie jest dla Ciebie ciekawe? To zobacz także podobne strony www, mające nie mniej wciągające informacje na przedstawiany wątek.





Pomocne są też narzuty dla dzieci . Kołdra z kolei musi zostać przystosowana do pory roku. Kołdry przeznaczone do wykorzystania w czasie lata są cieńsze od kołder zimowych. Zaleca się, żeby kolację spożyć najpóźniej na dwie lub trzy godziny przed snem. Ma to nie tylko świetny wpływ na figurę, gdyż w czasie snu metabolizm zwalnia tempo pracy, ale również pozytywnie oddziałuje na układ trawienny. Niezbędne jest też unikanie picia kawy lub napojów energetycznych. Pomocnym rozwiązaniem jest dodatkowo zrezygnowanie z oglądania telewizji, korzystania z komórek czy tabletów na krótko przed snem. O wiele lepszą alternatywą jest czytanie książek. Znakomicie, jeżeli sypialnia zostanie szczelnie zabezpieczona przed promieniowaniem słonecznym.

narzuta dziecięca
Author: Kids Town
Source: Kids Town
Pragnąc utrzymanie stosowny rytm dobowy, dobrze jest postarać się codziennie kłaść i wstawać o tej samej porze, bez względu na obowiązki. Organizm dzięki temu będzie przyzwyczajony do pewnych rytuałów, co może zaowocować wyeliminowaniem kłopotów ze snem i porannym wstawaniem. Oczywiście, koniecznie należy dać ciału czas na przyzwyczajenie się do nowych pór snu. Bardzo ważny jest też optymalny czas snu. Najczęściej twierdzi się, że powinno się spać 8 – 9 godzin na dobę, a w ciągu dnia warto zrobić sobie maksymalnie pół godzinną drzemkę, która wpływa na efektywność pracy. Zobacz też