Broszurki promocyjne metodą na okazje

Gazetki promocyjne to najbardziej skuteczna odmiana reklamy sieci sprzedażowych. Wskazują na to zarówno rezultaty ankiet niezależnych instytucji, jak także wyniki sprzedaży pojedynczych sieci. W naszej ojczyźnie foldery reklamowe swój zalążek mają w latach 90-tych.

Gazetka Tesco
Pojawiły się w u nas razem z kapitalizmem oraz wejściem na polski rynek międzypaństwowych sieci sprzedażowych.

Zainteresowały Cię dodatkowe wątki (http://www.e-hunter.pl/legowisko-ponton-dla-psa) zaprezentowane w naszym wpisie? Szalenie przyjemnie więc będzie nam dzielić się z Tobą następnymi tekstami. Oczekujemy na recenzję!

Współcześnie foldery reklamowe zauważane są jako główny środek komunikacji między nabywcą a siecią sprzedażową. Aktualnie broszury promocyjne w naszym kraju publikują nie tylko wielkie sieci sprzedażowe, swoje broszury mają też małe lokalne sieci sprzedażowe, każda promocja w Rossmanie publikowana jest w gazetce reklamowej nie tylko tradycyjnej, papierowej, lecz również w wersji internetowej - .

Układ gazetek poszczególnych sieci handlowych są stosunkowo zbliżone do siebie. Zazwyczaj są to barwne foldery wypełnione zdjęciami towarów, pod którymi widnieją ich promocyjne ceny. Najczęściej są to najczęściej kupowane towary, takie jak śmietana, pieluszki, jaja, owoce, jarzyny bądź mięso. W przypadku elektromarketów: telewizory, tablety, pralki. Każda gazetka reklamowa ma swe ograniczenia czasowe, czasem również geograficzne. Każda oferta specjalna posiada swój początek jak też wyznaczony z góry koniec. Obok aktualnej promocyjnej ceny artykułu prezentowana jest wykreślona poprzednia cena. Jest to od wielu lat sprawdzony sposób prezentacji artykułów, który cały czas jest tak samo efektywny - .


Foldery reklamowe to nie tylko domena niedrogich sieci handlowych, okazjami chwalą się również sieci aspirujące do tytułu tych "z wyższej półki" (np. Auchan gazetka). W broszurach tych sieci opisywane są często artykuły rzadkie bądź ekologiczne.

Jak wykazują analizy, promocje w broszurach reklamowych wpływają nie jedynie na podwyższenie sprzedaży towarów prezentowanych w gazetkach, ale całego asortymentu hipermarketu. Niemniej jednak gazetki promocyjne to nie tylko prezentacja oferty i reklama poszczególnych produktów, gazetki mają również inne cele. Mają wpływ na rozpoznawalność firmy oraz informują o otwarciu nowo powstałych punktów sprzedażowych, powiadamiają także o lokalizacji poszczególnych marketów blisko miejsca zamieszkania prawdopodobnego klienta.