Informacje reklamowe w sieci internetowej nie mogą zastąpić druku! Przynajmniej jeszcze nie teraz

W dobie digitalizacji wszelkiego typu treści coraz częściej zadajemy sobie pytanie, czy zapis ich w wersji papierowej jest nam jeszcze konieczny? W podróż, zamiast trzech tomów, zabieramy tablet z obszerną biblioteką. Zaglądanie do gazet niejednokrotnie zastępujemy przeglądaniem witryn informacyjnych. Niektórzy są lojalni wobec wydrukowanych tekstów. Czy jest szansa, by przestano korzystać z druku reklamowego?

Bilboard
Author: http://www.sxc.hu
Source: http://www.sxc.hu
Wydaje się, że nie ma takiej szansy. Nie chodzi tu tylko o książki, ale również o druk (zobacz http://www.studioprinter.pl/druk-wielkoformatowy/) praktyczny, np. na potrzeby reklamy. Usługa druku doskonali się i coraz częściej jesteśmy w stanie dostrzec promocyjne na koszulkach, torbach czy też długopisach. Baner reklamowy na witrynie internetowej przyciąga spojrzenie o wiele słabiej, niż wydrukowany plakat umieszczony przy ruchliwej ulicy - www.



W aktualnej erze powszechnego dostępu do danych, coraz bardziej staramy się uciekać od reklam, a namacalne ulotki są czymś fizycznym, co trudniej pominąć od treści ukazywanych na stronach internetowych. Wypromowanie produktu jest coraz trudniejsze, bo rynek przepełniony jest wielorakimi konkurencyjnymi ofertami. Analiza sytuacji druku na rynkach zachodnich pokazała, że przedsiębiorcy idą w kierunku druku artystycznego. Nawet wydruk na kartkach papieru będzie musiał zawierać atrakcyjne potencjalnego kupca elementy, tj. niedługa opowieść, kolorowy komiks czy też intrygująca krzyżówka na odwrocie informacji o usłudze.
Przydrożny baner reklamowy także najpewniej przeżyje przemianę i przekształci się w artystyczne dzieło sztuki. Nie zarzucimy kserowania na rzecz oryginalnego malarstwa, jednakże fakt, że komputer zawsze będzie można odłączyć, na pewno nakłoni działy reklamy do ciągłego fizycznego unaoczniania idei reklamowanych produktów.

Druk przetrwa, mimo że nie będzie już nigdy jedyną formą przekazywania medialnych wiadomości. Dawny zwyczaj wypatrywania gazeciarza, który znamy ze starych amerykańskich filmów, nigdy już nie powróci. Druk użyDruk (https://www.jmhologramy.pl/)y się przeistoczył od tamtego czasu i będzie nadal podlegał zmianom. Możliwe, że coraz częściej stosowane drukarki 3D przemienią płaskie billboardy w reklamy przestrzenne. Jest to coraz częściej spotykana praktyka.