Jaki typ reklamy sprawdza się najlepiej? Jak działają reklamy internetowe i tradycyjne? Jakie są bardziej obiecujące?

Ostatnie 25 lat przemian gospodarczych nie tylko przestawiło naszą gospodarkę z centralnie planowanej na kapitalistyczną, lecz także zmieniło nasze otoczenie. Jako potwierdzenie wolności jak grzyby po deszczu zaczęła przejmować przestrzeń reklama zewnętrzna. Kolorowy szyld, świecący neon czy wielki billboard, stały się niezbędnym atrybutem rodzimego krajobrazu.
billboardy
Author: Broadway Tour
Source: http://www.flickr.com
Lecz czy reklama zewnętrzna jest skuteczna? Nie zawsze. Choć spoglądając na ich natłok w polskich miastach możemy odpowiedzieć „skoro jest ich tak dużo, to faktycznie działają”. Wiadomo reklama zewnętrzna (nawet przydatna strona, dobrze zajrzeć) ma pewien zakres działania. Jest on tym bardziej korzystny im mniejsza jest ilość identycznych reklam w jej najbliższym otoczeniu. Innymi słowy im mniejsza ilość reklam tym są one bardziej działające. Pewien amerykański uniwersytet przeprowadził badania nad możliwością ludzkiej percepcji bodźców reklamowych w najbliższym środowisku. Z wyników można się przekonać, iż przy pewnym natężeniu przestajemy faktycznie zwracać uwagę na reklamę zewnętrzną. Ponadto, skuteczność tego nośnika obniża także pozostałe formy reklamy.



Te wyniki jednakże oferują wiele pozytywnych informacji dla twórców takich reklam.

Jak sądzisz? Czy omawiany temat jest pasjonujący? Jeśli tak, to odnośnie do publikowanego problemu poznaj szczegóły tutaj.

Otóż, nie chodzi tylko o to, żeby reklama powstała. Istotne jest także jaki będziemy mieli na nią pomysł i gdzie będzie ukazywana. To bardzo ważne, ponieważ w przestrzeni miejskiej mamy do czynienia z wielką liczbą reklam , które nie dość, iż nic nie wnoszą do reklamowania, to jednocześnie mogą stać się nawet denerwujące. Dlatego tak istotne jest, że jak kupujemy reklamę zewnętrzną powinniśmy jak najbardziej pomyśleć, co pragniemy pokazać i w jaki sposób. Która reklama jest jeszcze odpowiednia?


billboard
Author: Elliott Brown
Source: http://www.flickr.com
Odpowiednia reklama to również tak zwana „poczta pantoflowa” z angielskiego trendsetting. W największej liczbie przypadków dokonujemy zakupów posługując się czyjąś opinią czy to autorytetu w danej dziedzinie, czy też opinią kogoś nam bliskiego. Badania pokazały, że przed większym zakupem prawie 80% osób konsultuje swoją plany, z osobami którym ufają. Tak więc najbardziej niezawodna reklama to po prostu szczęśliwy klient, który swoją opinie jest w stanie przekazać innym i w ten sposób zbudować grupę odbiorców i niezmienne dochody. Pamiętajmy o tym planując kolejne kampanie. Na sukces składa się bowiem wiele wytycznych, o jakich warto pamiętać.