Czym jest reklama zewnętrzna i jakie atrakcyjne warianty takiej reklamy możemy obecnie wyróżnić?

Reklama zewnętrzna formułowana jest angielskim słowem outdoor, co oznacza na zewnątrz, poza domem. Jak więc nietrudno się domyślić reklama zewnętrzna, to taka odmiana reklamy, która jest eksponowana na zewnątrz, w różnorodnych miejscach, w których przebywają ludzie. Reklama taka przeważnie przedstawiana jest na takich nośnikach, jak billboardy, banery reklamowe, telebimy, słupy ogłoszeniowe i masa innych.
billboard
Author: Roberto Nieves
Source: http://www.flickr.com
Ta forma reklamy cechuje się dziś nadzwyczaj sporą skutecznością, bo dociera do znacznej ilości osób, co więcej często jest ona przedstawiana w określonych miejscach gdzie przebywają pewne grupy ludzi, na przykład reklamy (zobacz również ulotki toruń) o koncertach dla studentów bezsprzecznie będą znajdować się na terenie uniwersytetów, miasteczek studenckich bądź też akademików. Taka odmiana reklamy ma naprawdę ogromną siłę przekazu i charakteryzuje się dużą skutecznością.



W dzisiejszych czasach możemy wyróżnić niemało rodzajów reklamy zewnętrznej, a które z nich cieszą się największą popularnością, a co za tym idzie efektywnością? Jedną z nich są billboardy, czyli tablice, które przedstawiają plakaty reklamowe. Przeważnie możemy je spotkać w wymiarach 6x3 metry. Billboardy niezmiernie często są umieszczane w poprawnie oświetlonych miejscach, przykładowo przy ulicach czy też w centrum miasta, da się dodatkowo zauważyć, że mnogość z nich jest oświetlanych nocą.

link
Author: K.rol2007
Source: http://www.flickr.com
Inną także atrakcyjną odmianą reklamy zewnętrznej jest reklama wielkoformatowa, która zazwyczaj jest prezentowana na fasadach budynków lub też w czasie remontów budynków, wówczas znajduje się ona na rusztowaniach. Reklama taka (Medas Media) ma faktycznie niezmiernie wielki format, może być sporządzona z materiału, jaki przepuszcza światło czy też w ogóle go nie przepuszcza.
Należałoby także dodać o reklamie pneumatycznej. Jest to reklama dmuchana, na jaką kreuje się mobilny pneumatyczny dmuchany nośnik reklamowy. Jest to reklama akcentowana na krótki czas, na przykład w trakcie rozlicznych koncertów oraz innych uroczystości plenerowych. Jest ona bezproblemowa w montażu, ogromnie lekka i nie sprawia większych problemów, również w czasie transportu.